پره سر تــــــالـــــــــــــــــــــــــــــش ایران

آری از پشت کوه آمده ام... چه می دانستم این ور کوه باید برای ثروت،حرام خورد؟! برای عشق خیانت کرد برای خوب دیده شدن دیگری را بد نشان داد
... برای به عرش رسیدن دیگری را به فرش کشاند وقتی هم با تمام سادگی دلیلش را می پرسم
می گویند: از پشت کوه آمده!
ترجیح می دهم به پشت کوه برگردم و تنها دغدغه ام سالم برگرداندن گوسفندان از دست گرگ ها باشد، تا اینکه این ور کوه باشم و گرگ!
 
نوشته شده در شنبه 29 تير 1392برچسب:چوپان جوان,چوپان تالشی,تالش,گوسفند,رمه,لبخند زیبا,پشت کوهی,ساعت 1:32 توسط سید صلاح الدین شرفی| |

این آبشار به معنی "شبیه درخت بید" است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبایی این منطقه می درخشد.

ابهت این پدیده طبیعی برای هر بیننده جالب و جذاب است به ویژه وقتی از پایین به این آبشارنگریسته می شود با ابهت و زیبایی صد برابر آبشار ویسادار مواجه می شوی، صدای ریزش آب از ارتفاع حدود 20 متری و نیم دایره ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به دریا ایجاد می کند،  دیدنی است.

صدای پرندگان و شرشر آب و نور خورشید که از لابه لای شاخ و برگ درختان به زمین می تابد منظره ای فوق العاده به وجود آورده که کم نظیر است.

آبشارهای زیبا نگین گردشگری استان گیلان اند .

اگر امارات و شیخ‌ نشینهای عربی با احداث سواحل مصنوعی و ... گردشگری خود را توسعه بخشیده‌اند، صرف وجود جاذبه ‌ای به نام آبشارهای ایران زمین‌ کافی است تا در صورت برنامه ‌ریزی، تمامی معادلات موجود در گردشگری منطقه به هم بریزد.

بدین ترتیب " آبشار ویسادار" موقعیت منحصر به فردی برای توسعه گردشگری در منطقه سرسبزغرب استان گیلان به وجود آورده است که باید با ایجاد زیر ساختهای مناسب گردشگری و جذب توریسم ازاین موقعیت بهره برداری بهینه صورت گیرد.

 آسفالت مسیر منتهی به آبشار ویسادار، نصب سطل زباله، نصب تابلو از مشخصات آبشار، ساخت امکانات رفاهی و تفریحی و تامین زیرساختهای گردشگری منطقه ضرورتی است که مسئولان باید به آن توجهی ویژه داشته باشند.

اعطای مجوز ساخت کلبه های سنتی در منطقه آبشار ویسادار ضروری است

نصب تابلویی در شهر پره سر که عکسی از آبشار بر آن نقش بسته باشد راهنمای خوبی برای مردم و معرفی آبشار به مسافران خواهد بود. همچنین اعطای مجوز ساخت یک یا چند کلبه سنتی به جوانان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ضرورتی دیگر است.

به هر حال وجود آبشار ویسادار برای مردم پره سر نعمت بزرگی است اگر بتوان از این نعمت خدادادی به نحو احسن استفاده کرد بی شک بر درآمد مردم، توسعه شهر و بخش پره سر اثر مثبت خواهد گذاشت.

پره سر در حد فاصل میان شهرهای رضوانشهر و تالش واقع شده است که با رضوانشهر حدود 17 کیلومتر و با شهر تالش حدود 30 کیلومتر فاصله دارد و در 100 کیلومتری رشت و آستارا قرار دارد.

این شهر که در بخش پره سر شهرستان رضوانشهر استان گیلان قرار دارد دارای آب و هوای معتدل خزری است و بهترین زمان برای سفر به این منطقه ماه های فروردین، اردیبهشت، خرداد، شهریور و مهر است که رطوبت هوا به نسبت کاهش می یابد.

این بخش دارای فرهنگ باستانی است و ساکنان این منطقه به صورت بومی تالشان هستند که با گذشت زمان گیلکان از شرق به این مکان مهاجرت کرده اند و ترکها نیز از غرب یعنی آذربایجان آمده اند.

کردهای این شهر که دارای جمعیت اندکی هستند نیز در زمان رضاشاه به این منطقه کوچانده شده اند، در نتیجه این شهر دارای فرهنگهای مختلفی است در واقع دارای یک فرهنگ مشترک از همه اقوام ساکن شمال غرب فلات ایران است.

نام این شهر از دو قسمت "پره" یعنی محل ماهیگیری و "سر" یعنی پسوند مکان تشکیل شده است، نام قدیمی این منطقه "تالش دولاب" یکی از قسمتهای خمسه تالش بوده است که با تجمع مردم و کوچ اقوام دیگر به کلی تغییر پیدا کرده و به "پره سر" تبدیل شده است.

این بخش دارای دو دهستان به نامهای "ییلاقی ارده" و "ساحلی دیناچال" است، ییلاقی ارده که مرکز آن "ارده" نام دارد که در کوههای تالش واقع شده که خود یکی از مکانهای مسکونی قدیمی غرب گیلان در حوزه تالش است که توابع آن روستاهای "چروده"، "اندل"، "وسکه" و ...است.

 هر کدام از این روستاها دارای تاریخی به مراتب قدیمی هستند به ویژه روستای وسکه که تحقیقات و آثار کشف شده در آن قدمت منطقه را حدود چهار هزار سال نشان می دهد.

روستای "وسکه" رضوانشهراز قدیمی ترین تمدنهای منطقه خاورمیانه است

روستای وسکه یکی از قدیمی ترین تمدنهای منطقه خاورمیانه است که از این نظر با منطقه تول(Toul) در تالش برابری می کند.

دهستان ساحلی "دیناچال" که مرکز آن روستای به همین نام است که بر کرانه رودخانه دیناچال تشکیل شده است و از دیدنیهای این دهستان می توان به مسجد سفید یا "ایسپی یَه مَزگَت" هزار ساله را نام برد.

از دیگر مکانهای دیدنی این دهستان می توان به ساحل زیبای "سیمبرخاله"، ساحل دهکده ساحلی "رودکنار" و از مناطق زیارتی می توان به آرامگاه "شیخ سلیمان" اشاره کرد.

به هرحال تقویت و حمایت از اقتصاد گردشگری به توسعه استان منتهی شده و به آن شتاب بیشتری می بخشد از اینرو باید در برنامه ریزی های توسعه به مناطق گردشگری و احیاء و تقویت زیر ساختهای این مناطق توجه بیشتری کرد و اعتبارات ملی و استانی برای مدیریت و ساماندهی آثار تاریخی و مناطق نمونه گردشگری جذب کرد.

لطفا برای مشاهده عکسهای بیشتر روی ادامه مطلب کلیک نمایید


:ادامه مطلب:
نوشته شده در جمعه 28 تير 1392برچسب:پره سر,تالش,ابشار ویسادار,ابشار پره سر,شهرستان رضوانشهر,ساعت 19:22 توسط سید صلاح الدین شرفی| |

 
تالـــــــــــشی برزه بالون را بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمردیم

تالـــــــــــــشی داره خالون را بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمردیم

خشـــــــــــــــــــــــــی  را نا خــــــــــــــــــشی راش جــــــــــــــان بدایمه

تالــــــــــــــــــــــشی قاله قالون را بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمردیم
                                                                                             
 *  شاعر : جناب حسین نژاد *
 
نوشته شده در جمعه 28 تير 1392برچسب:تالش,گیسوم,ساحل گیسوم,جاده رویایی,زیباترین جاده ایران,گیسوم تالش,کادوس,ساعت 18:16 توسط سید صلاح الدین شرفی| |

در زمینه خرید و فروش زمینهای شمالی مخصوصا پره سر، رضوانشهر  و تالش و شفارود ... لطفا با ما مشاوره نمائید 

9111830319

شما میتوانید با پیش خرید زمین بصورت چکی و اقساط بلند مدت صاحب زمین و ویلا شوید.با قیمت های بسیار مناسب

قــــابل توجــــــــــــــــــــه همشهریان و تمامی ساکنین شهرستان رضوانشهر:

حمیدرضا امام پناهی فرماندار رضوانشهر طی فراخوانی از مردم شهرستان خواست با توجه به

اهتمام ساخت بیمارستان این شهرستان ،شهروندان می توانند نام های پیشنهادی بیمارستان

رضوانشهر را به فرمانداری رضوانشهر ارائه نمایند تا از میان محبوب ترین نام یکی رابعنوان اسم

بیمارستان انتخاب انتخاب و نام گزاری نمایند.

از این رو شهروندان و مخاطبان محترم می توانند نام های پیشنهادی خود را در قسمت نظرات

همین پست و  یا به شماره ۵۰۰۰۱۰۰۰۵ پیامک نمایند.

از جناب شکری نماینده شهرستانهای تالش رضوانشهر ماسال و فرماندار محترم بابت این اقدام

ارزشمند سپاسگذاریم وامیدواریم هرچه سریعتر این بیمارستان راه اندازی و اسم بیمارستان

هم ان شالله مردمی و مهمتر گرفته شده از فرهنگ اصیل منطقه باشد.

تبریک به جامعه هنر دوست تالش بزرگ و دست مریزاد به بزرگان خستگی ناپذیر و دلسوز تالش عزیز ( بنده به نوبه خودم این اقدامات بسیار ارزشمند رو قابل تقدیر و تشکر میدونم و اعتقاد دارم اینگونه حرکتها طی دوره های نماینده های قبل انجام نمیشد و حتی سنگ اندازیهایی هم میشد چه بسا بعضی از این بزرگواران بجای این اقدامات بزرگ ! در جاهای نامعلومی بسر میبردند!.هرچند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی مطمعنا انتقادات بیشماری هستش اما از لحاظ فرهنگی اینگونه حمایتها قابل ستایش و برای ماندگاری فرهنگ تالش عزیزمان واجب و تاثیر گذار.درود بر غیرت بزرگان واقعی!)
************آغاز کار دبیرخانه کنگره شعر و ادب تالش******************
" همایش شعر و ادب تالش " عنوان پروژه ای فرهنگی ست که مقدمات برگزاری آن در هفته پژوهش امسال فراهم می شود " این همایش را موسسه فرهنگی و هنری تالش شناسی با همکاری شرکت چوکا برگزار می نماید . نخستین جلسه دبیرخانه همایش مذکور عصر روز یکشنبه 16 شهریور با حضور هیئت مدیره موسسه تالش شناسی و اعضای کمیته داوری همایش تشکیل گردید ودر این جلسه موضوعاتی چون نحوه بررسی و ارایه آثار رسیده به دبیرخانه ، تشکیل کارگروه های اجرایی و جذب اسپانسر مورد گفتگو قرار گرفت ودر هر مورد تصمیماتی اتخاذ گردید . 
موسسه تالش شناسی که در طول حدود 9 سال سابقه تاسیس ، اجرای پروژه های گوناگون فرهنگی در کارنامه خود دارد و چند ماه قبل نیز همایش بزرگداشت پیشکسوتان موسیقی تالش را با موفقیت برگزار کرد ، اکنون با هدف تلاش در راستای توسعه فرهنگی گیلان و بررسی جایگاه شعرو ادب تالش در مقایسه با گستره شعر و ادب ایران ، عموم ادبا و شاعران را برای غنابخشیدن به همایش مذکور دعوت کرده است .
-----------
عکس از خانم لیلا خالقی

نوشته شده در دو شنبه 29 اسفند 1389برچسب:کنگره شعر و ادب تالش,اساتید تالش,بزرگان فرهنگی تالش,دلسوزان فرهنگ تالش,,ساعت 1:17 توسط سید صلاح الدین شرفی| |

سلام دوستان گرامی و بزرگوار

پیرو یکی از پست های قبلی برای یه بچه یتیم کمک جمع کردیم.الحمدلله عمل اولش به خوبی انجام شد" {سری قبل از فضای مجازی و جمع اوری مبالغ از طریق رفتن به دفاتر دوستان و تاجران خوشبختانه مبلغ 4 ملیون تومان جمع شد که دقیقا 4 ملیون تومان هم بیمارستان خرج شد!! البته هزینه واقعیش 11 ملیون تومن بود که رئیس بیمارستان تخفیف داد}
.و فعلا بعد از عمل تا العان تشنجی نداشته" اما هنوز احتمال خونریزی مغزی وجود داره..بخاطر همین دکتر قناعتی تو بیمارستان امام خمینی تهران نوبت دوم عمل رو برای 9/17 داده.
دوستان تقاضامندم بی تفاوت نگذرید .شاید کوچکترین کمک شما مشگل بزرگ این جوان 16 ساله را حل کند!
دوستانی که قصد کمک دارن :
میتوننن به شماره حساب خود بیمار مبالغ خودشونو بریزن
شماره کارت : 6037991832828903
شماره حساب: 0344516240000
بانک ملی: اقای م.بهرامی
لطفا بعد از واریز وجه به موبایل بنده با یک مسیج اطلاع دهید9111830319

الحمدلله عمل  دوم نیز  با موفقیت با کمک چند تن از دوستان بزرگوار مخصوصا یک دوست خیر ناشناس مجازی به مبلع سه ملیون و پانصد هزار تمن و جناب اقای اشکان پوررشید به مبلع 5 ملیون تمن بپایان رسید،،،درود بر این خیرین بزرگوار

نوشته شده در سه شنبه 5 آذر 1389برچسب:کودک بی سرپرست,درخواست کمک برای عمل جراحی,نیازمند,ساعت 23:19 توسط سید صلاح الدین شرفی| |

دوستان سلام...

یه بچه 15 ساله که یتیم هستش واسه عمل مغز که قراره پنجم ابان ماه تو

بیمارستان امام تهران انجام بشه " نیاز به 3 ملیون تومان داره.

فعلا تونستم یک ملیون و دویست هزار تمن جمع کنم.

شماره حساب بنده بانک ملت 1398512908

شماره کارت 6104337232808418

لطفا بعد از واریز اطلاع بدید 9111830319

اسم بخش : فک کنم قسمت تصویر برداری بود.
 
اسم جراح : دکتر قناعتی .
 
البته سایت دکتر رو دارم www.ghanaati.ir
نوشته شده در چهار شنبه 1 آبان 1389برچسب:,ساعت 23:8 توسط سید صلاح الدین شرفی| |

سلام عرض میکنم خدمت همه ی همشهریان عزیز" خبر خوشی

در مورد یکی از دغدغه هاتون دارم. پیگیری دوباره انتقال زمینهای شهرک شفارود.

چند روز پیش که در دفتر شورا خدمت جناب فرامرز مهربخش(سخنگوی شورا) و

خانم سوسن کرمی ( رئیس کمسیون فرهنگی و هنری شورا) رسیدم. در مورد

یکی از دغدغه های مردم شهر با این بزرگواران مطالبی عرض نمودم.همان مطالب

و انتقاداتی که در پست حضور اقای دکتر نوبخت و سکوت همگی از باندبازیها و

فسادهایی که در شهرمان وجود دارد عرض نموده  بودم.

(از جمله فروش زمینهای متعلق به شهرداری توسط مسئول شرکت شفارود

انتقالهای غیر قانونی زمینهای  بیت المال  به مسئولین توسط مسئولین شرکت شفارود

( از جمله زمین جنب بخشداری پره سر )

قرار بر این شد هر زمان اقای مردازاد مسئول شرکت تعاونی مسکن شفارود در دفتر شورا

حضور پیدا کرد بنده هم حضور داشته باشم تا شفاف مطالب به محضر همشهریان عزیز

اطلاع رسانی شود و بنده هم انتقاداتم را مطرح نمایم(البته به نمایندگی شما بزرگواران)

علی ایحال روز پنج شنبه بعد از حدود نیم ساعت انتظار اقای مردازاد از نماز خانه شهرداری

بیرون امدند و به گفته خودشان با تسبیح 80 ساله خود وارد دفتر شورا شدند (البته تسبیح

خیلی تازه و جدید بنظر می امد)

در ابتدا اقای مهربخش هدف رو مشخص نمود و گفت شهرداری باید به حق و حقوق خودش

برسه. و همچنین تشکر کرد از این شرکت " بابت سیستم شهرسازی و معاملاتی در حال

حاضر در این منطقه رونق داره " همه ی اینها بابت زحمات مسئولان شرکت شفارود هستش.

پس از ایشون اقای مردازاد بعد از دقایقی دعا و نیایش به اصل مطلب پرداختند.

اینکه از مردم فهیم پره سر بابت انتخاب بجاشون در مورد این شوراها تشکر کرد.و ...
 
گفتند که بنده در حال حاضر پرسنلی دارم که شش نفر در یک اتاق  زندگی میکنند.

44 نفر انتظار دارن العان بهشون یه زمین 60 متری بدهم. بنده 18 سال رئیس هیئت

مدیره شرکت شفارود بوده ام .در حال حاضر جنب بیمارستان 4785 متر زمین موجود هستش.

بنده این رو قاطعانه میگم که این زمین متعلق به شرکت هستش و تمامی حقوق شهرداری رو

بهش داده ایم. و اینکه ما مصوب کردیم به هر شخصی که تو این مسیر بما کمک کرده است به

او چیزی بدهیم!!!!!!!!!!!!!!!

پس از ایشون هم اقای مهربخش گفتند که بما قول داده اید که اگر زمین جنب بخشداری تا عید

ساخت و ساز نشود از ایشون {زمین اموزشی تصرف شده "توسط شخص عادی } سند رو پس میگیرید

و دوباره به نام شهرداری خواهید زد.و بنده همینجا به شما قول میدهم که ما امادگی کامل برای تعامل با

شما را داریم و شما لیست 44 نفره خود را بما معرفی نمائید .اگر مشگل بیمارستان حل شود بجای 44

نفر 4000 نفر در این زمینه اشتغال زایی خواهد شد.

مشخص شدن زمینهای واگذاری به اشخاص رو هم تاکید نمودند.دوباره از زحمات شرکت تشکر

نمودند و گفتند اگر زمینهای شهرک شفارود نبود در حال حاضر بدلیل کمبود زمین در پره سر العان

زمینی کمتر از یک ملیون تومان در پره سر وجود نداشت .

اقای مهربخش در مورد شایعه ای که ایا شما میخواهید خیابانهای 24 متری را به 16 متری تبدیل

کنید صحت دارد! اقای مرد ازاد گفت : خب شیطان بازاره دیگه!


که بنده با حمایت از همشهریان عرض نمودم مردم با توجه به عملکرد شما در طی این چند سال

قضاوت میکنند و اینکه شما زمینهای حاشیه شهرک که متعلق به منابع طبیعی را بصورت غیر قانونی

بفروش رسانده اید و حال خریداران نمیتوانند ساخت و ساز نمایند و اینکه به بعضی از افراد مسئول

زمینهای بیت المال را داده اید ! مردم به این دلایل اینطور قضاوت میکنند.

در انتهای جلسه اقای مهربخش گفتند ما همچنان معتقدیم این زمینها حق شهرداری هستش و

هیچگونه شکی در این مورد نداریم.و قرار بر این شد در جلسات بعدی در این زمینه  بحث و تبادل نظر

شود تا شهرداری و بیت المال مردم به سرجایش برگردد و دست زیاده خواهان کوتاه شود .ان شالله

در ضمن اقای مهربخش و خانم سوسن کرمی و از حضور دلسوزان شهر در جلسات این چنینی با

هماهنگی استقبال نمودند که از این بزرگواران تشکر و قدردانی مینمائیم

نوشته شده در شنبه 2 فروردين 1389برچسب:انتقال غیر قانونی زمینهای شهرک شفارود,شهرداری,شورا,اختلاس,رشوه,سکوت مسئولان شهری ,ساعت 1:4 توسط سید صلاح الدین شرفی| |

ســــــــــــــــــد شفارود و نابودی جنگل‌های هیرکانی در گیلان

با احداث سدی جدید روی رودخانه شفارود در استان گیلان، بیش از یک صد هکتار از جنگل‌های هیرکانی نابود خواهد شد.

احداث سد روی رودخانه شفارود اعتراض‌های زیادی برانگیخته است.
آغاز عملیات اجرایی این سد مخالفت‌های گسترده‌ای را میان دوستداران محیط زیست و انجمن‌های غیر دولتی برانگیخته است، اما مسئولان پروژه می‌گویند طرح این سد پیش‌تر و در سال ۱۳۸۷ موافقت سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز‌داری را کسب کرده است.

غـــــــــــول بتنی، آفت محیط زیست؟

سد در دست احداث شفارود با ارتفاع ۱۳۷ متر بلند‌ترین سد ایران خواهد بود. این سد در ۶ کیلومتری جنوب غربی رضوان‌شهر، در فاصله ۶۵ کیلومتری رشت ساخته می‌شود. هدف از احداث این سد تامین آب شرب شهرهای رضوان‌شهر و پره‌سر و تامین آب کشاورزی مناطق اطراف و همچنین تولید برق به میزان ۷۰ گیگاوات در سال عنوان شده است. گفته می‌شود ارزیابی اثرات این سد بر محیط زیست توسط شخص فاطمه واعظ جوادی، رییس وقت سازمان حفاظت محیط زیست در دولت اول احمدی‌نژاد، و همچنین محمدرضا اسکندری، وزیر وقت جهاد کشاورزی انجام شده و اداره کل محیط زیست استان گیلان هیچ نقشی در این ارزیابی‌ها نداشته است. امیرعبدوس، مدیرکل محیط زیست استان گیلان که تا پایان آذرماه ۱۳۹۲ این مسئولیت را برعهده داشت از مخالفان سرسخت احداث این سد بود.

نقش مبــــــــــــــــــهم شرکت شفارود

اعتراض‌ها به احداث سد شفارود در حالی است که یکی از شرکت‌های بزرگ بهره‌بردار از جنگل به نام شرکت شفارود از حامیان اصلی این سد است. از آن‌جا که احداث سد حدود ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی را تخریب خواهد کرد، بنابراین مجوز بهره‌برداری و قطع درختان این صد هکتار به زودی صادر خواهد شد. در گزارشی که روزنامه فرهیختگان در این مورد منتشر کرده است، یکی از کارشناسان محیط زیست که نام خود را افشا نکرده به سود سرشار شرکت شفارود از قطع درختان این منطقه جنگلی اشاره کرده است، شرکتی که ظاهرا هم‌اکنون در مرز ورشکستگی است اما با به دست آوردن مجوز قطع درختان این منطقه می‌تواند نجات یابد.

سدی عظیم برای پــــــــــرآب‌ترین منطقه ایران؟

هادی کیا دلیری، رییس جامعه جنگلبانی ایران، و از مخالفان احداث این سد نیز می‌گوید جنگل‌های شفارود بخشی از جنگل‌های با ارزش هیرکانی هستند که کارکردهای زیادی از قبیل جذب دی اکسید کربن، حفظ خاک، کنترل سیلاب‌ها، ذخیره آب باران و هدایت آن به سمت سفره‌های آب زیرزمینی دارند. به گفته او احداث سد در یکی از پر باران‌ترین مناطق کشور هیچ توجیهی ندارد که برای آن حاضر به نابودی جنگل‌هایی باشیم که هر هکتار از آن‌ها قادر به نگهداری بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب آب است.

جنگل‌های کهن هیـــــــــــرکانی

جنگل‌های هیرکانی در شمال ایران جزو کهن‌ترین ذخیره‌گاه‌های جنگلی در جهان به شمار می‌آیند و یادگارهای دوران سوم زمین‌شناسی هستند. از این مناطق به عنوان موزه‌‌ه‌های جنگلی یاد می‌شود. هفته گذشته ایران اعلام کرد قصد دارد امسال پرونده جنگل‌های هیرکانی در شمال کشور را به عنوان نخستین اثر طبیعی به سازمان یونسکو ارسال کند تا شاید بخت ثبت آن در فهرست میراث جهانی وجود داشته باشد. فهرست میراث جهانی یونسکو شامل آثار فرهنگی و طبیعی است که دارای ارزش‌های منحصر به فرد هستند و باید مورد حفاظت قرار بگیرند. مشخص نیست نابودی صد هکتار از این جنگل‌ها چه تاثیری بر روند حفاظت و ثبت آن‌ها به عنوان یک میراث جهانی خواهد داشت.

تاثیرات اجتــــــــــماعی سد شفارود

با آبگیری سد شفارود چند روستا از جمله روستاهای شالم، دوران و سرک با بیش از پانصد خانوار به زیر آب خواهند رفت، بنابراین اهالی این مناطق مجبور به رهاکردن محل زندگی خود و حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ‌تر خواهند شد. پورداوود، مسئول شورای روستای شالم و شیشار، در همین رابطه به روزنامه قانون گفته است زندگی مردم این منطقه به محصولات جنگلی وابسته است. او گرچه سدسازی را افتخاری برای ایران می‌داند اما معتقد است این نوع روش توسعه و چنین طرح‌هایی هر روز به فقیرتر‌شدن روستاییانی مانند مردم این منطقه منجر شده است.

نوشته شده در دو شنبه 30 اسفند 1388برچسب:سد شفارود,سد مرگ,نماینده تالش,محمود شکری,مسئولان تالش,نابودی تالش,ساعت 19:11 توسط سید صلاح الدین شرفی| |